Članci

6 saveta za lakši povratak na trening nakon odmora

pexels-photo-867212

Ukoliko ste i vi tokom novogodišnjih praznika pravili dužu pauzu od vežbanja, znate da je došlo vreme da se opet pokrenete i vratite trening u vašu svakodnevicu. Ovo ponekad nije ni malo jednostavan zadatak. Zbog toga vam u nastavku predstavljamo nekoliko smernica zahvaljujući kojima ćete lakše krenuti opet da trenirate.

Ne osećajte krivicu zbog ishrane tokom praznika

Svi mi tokom praznika bez razmišljanja uživamo u hrani koja nam se nađe na trpezi, ponekad čak malo i preteramo. Međutim, zbog toga nikako ne bi trebalo da osećamo grižu savest! Da se ne lažemo, hrana i jeste jedan od razloga zašto toliko volimo praznike 😉
Ukoliko ste tokom ovog odmora nabacili koji kilogram više, ne brinite se. Sve što je potrebno jeste da jednostavno nastavite sa redovnim treniranjem, i pokušate da date svoj maksimum na vežbanju. I zapamtite, zaista niste jedina osoba koja je u prethodnih nekoliko nedelja prekršila pravila zdrave ishrane. Kada počnete da trenirate, bićete motivisaniji da postepeno regulišete i svoju ishranu.

Bez žurbe

pexels-photo-868483
Ukoliko niste bili fizički aktivni tokom praznika prirodno je da se vaše telo opustilo, bez obzira na to koliko ste vredno prethodno trenirali. Naravno, ukoliko ste duže vreme vežbali, biće vam lakše da se vratite u svoj prethodni fitnes režim. Kako bilo, kada počnete opet da trenirate prve dve-tri nedelje radite vežbe laganijeg inteziteta. Ne izvodite vežbe koje vam ne prijaju, a nakon mesec dana počnite da povećavate intezitet vežbi ili krenite češće da trenirate.

Ne preskačite treninge

Poštujte svoje treninge kao i bilo koju drugu obavezu koju imate. Ukoliko će vam biti lakše, umemorišite termine treninga na svom telefonu ili na kalendaru kako bi vam stajali kao podsetnik. Ovo je vreme koje ste izdvojili za sebe i ne odričite ga se tako lako. Nakon prve nedelje vežbanja priuštite sebi malu nagradu i držite se ovog obrasca.

Pozovite prijatelje da vam se pridruže

Imati prijatelja za trening povećava motivaciju i smanjuje rizik od odustajanja. Koliko god čudno izgledalo, lakše je odustati od sebe nego od prijatelja. Pozovite prijatelja/prijateljicu da vam se pridruži u vašim fitnes izazovima. Biće vam mnogo lakše, a i zanimljivije da podelite “fitnes muke” i uspehe sa dragom osobom na grupnom treningu.

Istezanje je obavezno!

pexels-photo-374694
Kada opet počnete da vežbate, nikako ne preskačite istezanje! Ono je suštinski deo svakog treninga i korisno je u sprečavanju nastanka upale mišića i povreda, a dovoljno je svega 5 do 10 minuta istezanja kako bi se mišići opustili.

Slušajte svoje telo

Vodite računa o tome kako se vaše telo oseća kada počnete da vežbate i uvek poštujete njegove granice. Ukoiko su vam vežbe teške, obavezno skrenite pažnju treneru na to kako bi vam zadao neke druge. Vežbe izvodite svojim tempom i trudite se da pružite svoj maksimum. Vremenom ćete se vratiti u formu u kojoj ste bili pre nego što ste napravili pauzu.

7 razloga da počnete da vežbate već danas

pexels-photo-866027

Redovna fizička aktivnost preporučuje se svima, bez obzira na broj godina ili fizičku spremnost – toga smo svi svesni. Ipak, često se nađemo u situaciji da već nekoliko meseci “krećemo” u obližnji fitnes centar, a u stvari svoje slobodno vreme provodimo ispred televizora ili na društvenim mrežama.
Uz vežbanje ne samo da sagorevamo višak kilograma i gradimo mišiće, već i blagotvorno utičemo i na um i psihu.
U nastavku predstavljamo nekoliko razloga koji će vas motivisati da konačno načinite taj prvi korak – i zaista se pokrenete.

Povećanje samopouzdanja

Redovna fizička aktivnost utiče na povećanje samopouzdanja. Već kada vidite prve rezultate svog vrednog rada bićete ponosni na sebe. Ovo će vas dodatno motivisati da nastavite dalje sa vežbanjem i da ne odustanete. Zanimljiva je i studija objavljena u magazinu “Psihologija sporta i vežbanja” koja pokazuje da su žene u 30-im i 40-im godinama, koje se bave fitnesom ili drugim oblikom fizičke aktivnosti, mnogo zadovoljnije svojim izgledom – čak iako imaju koji kilogram viška.

Želja za zdravom ishranom

zdrava ishrana
Kada redovno vežbate i vodite računa o svom zdravlju i izgledu, prirodno će se stvoriti želja da se i zdravo hranite. Počećete da izbegavate razne slatkiše i nezdrava brza jela, a na vašoj trpezi češće će se naći proteini i složeni ugljeni hidrati. Čak i kada preterate sa lošom ishranom osećate grižu savest jer ste uništili sav svoj trud ostvaren na treningu. Pored toga, uz balansiranu i zdravu ishranu imaćete više energije da bolje odradite trening.

Bolja memorija i veća produktivnost

Kako starimo tako i naša memorija postaje sve slabija, a vežbanje je jedan od načina da usporimo ovaj proces. Naime, vežbanjem se direktno utiče na volumen moždane strukture hipokampus, u kojoj nastaje kratkoročna memorija.
Sa druge strane, ukoliko imate problema sa kreativnošću i produktivnošću, biće dovoljno da odradite samo jedan trening kako biste rešili ovaj problem.

Manje stresa i više energije

Iako nam se ponekad čini da nakon treninga nećemo imati energije da dođemo do kuće, istraživanja su dokazala sasvim suprotno – što više treniramo, više energije imamo, osećamo se bolje i sa lakoćom obavljamo svakodnevne poslove. Takođe je dokazano da uz redovnu fizička aktivnost lakše podnosimo stresne situacije i brže rešavamo probleme koje su ih uzrokovale.

Jačanje kostiju

devojka u uporu
Godinama gustina naših gostiju postaje sve manja, te zbog toga može doći do osteoporoze, pa čak i preloma kostiju. Kako biste na vreme počeli da mislite na ovaj problem, neka fizička aktivnost postane sastavni deo vašeg života.

Zdraviji san

Ukoliko patite od nesanice nemojte posezati za raznim lekovima koji će vam rešiti problem na kratke staze. Krenite sa društvom na fitnes ili na jogu, i na taj način se rešite negativne energije, umanjite osećaj stresa i obezbedite sebi neophodan kvalitetan san.

Osećate se srećnije

Danima ste neraspoloženi i neproduktivni? Pokrenite se! Studija objavljena u magazinu “Sportska medicina” dokazala je da fizička aktivnost direktno utiče na nivo endorfina, dopamina i serotonina, poznatije kao “hormoni sreće”. Ovo je verovatno i najvažniji razlog zbog kojeg nam je redovna fizička rekreacija potrebna svima.

Sportsko udruženje Fit Land nudi nekoliko različitih aktivnosti koje će upotpuniti vaše slobodno vreme. Kontaktirajte nas i zakažite svoj besplatan probni trening.